مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست...
تا کنم جان از سر رغبت فدای نام دوست
گرافیک مذهبی
پ.ن: از چیزهایی که در مورد #حاج_محمود_کریمی برام جالبه علاقه و اشرافش بر ادبیات و حوزه شعر فارسی از قدما تا معاصرین هست.
از #حافظ و #فواد_کاشانی تا #هوشنگ_ابتهاج و استاد شهریار... این بیت هم از این قبیل اشعار است که استفاده کرده اند.... پ.ن۲: ما سالهاست پای روضه حاج محمود بزرگ شدیم تا الان ... خیلی حق ها به گردن من و امثال من داره این شخص عزیز.
اینکه امام حسین رو درست شناختیم و اسیر انحرافات در این حوزه نشدیم. اینکه اصالت و استحکام شعر فارسی در مراثی و منقبت اهل بیت رو درک کنیم و اینکه می توان با تکیه بر اصول و نرفتن به سنت ابتذال و ... درست به هدف پرداخت.

حاج محمود تکرار نشدنی خواهد بود. به یقین میگم.

این هم غزل کامل:
مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست
تا کنم جان از سر رغبت فدای نام دوست

واله و شیداست دایم همچو بلبل در قفس
طوطی طبعم ز عشق شکر و بادام دوست

زلف او دام است و خالش دانه آن دام و من
بر امید دانه‌ای افتاده‌ام در دام دوست

سر ز مستی برنگیرد تا به صبح روز حشر
هر که چون من در ازل یک جرعه خورد از جام دوست

بس نگویم شمه‌ای از شرح شوق خود از آنک
دردسر باشد نمودن بیش از این ابرام دوست

گر دهد دستم کشم در دیده همچون توتیا
خاک راهی کان مشرف گردد از اقدام دوست

میل من سوی وصال و قصد او سوی فراق
ترک کام خود گرفتم تا برآید کام دوست

حافظ اندر درد او می‌سوز و بی‌درمان بساز
زان که درمانی ندارد درد بی‌آرام دوست

این پست در اینستاگرام: